sâmbătă, 11 august 2012

Bilute cu visine din visinata - betivane





Betivanele imi aduc mereu aminte de sarbatorile de iarna deoarece erau nelipsite de pe masa noastra de Craciun. Mama facea un platou mare de betivane dar le dadea o alta forma: de braduti. Sa nu va ganditi ca avea vreo forma speciala: folosea un storcator de lamaie (din acela din plastic).
Inainte de a pune compozitia dadea cu zahar pudra partea interioara a storcatorului pentru a nu se lipi. Rezultatul era unul spectaculos.

Ingrediente:

-250 g biscuiti
-250 g nuci
-250 g zahar
-100 ml lapte
-un pachet unt
-o sticluta esenta de rom
-4-5 linguri cacao
-visine din visinata
-nuca de cocos


Mod de preparare:
Biscuitii se sfarama fin, ca pesmetul si se pun intr-un castron. Nucile se maruntesc si ele si se adauga la biscuiti. 

Se adauga cacaoa si zaharul si se amesteca bine. Apoi se topeste untul si se toarna peste intreaga compozitie. 

La final se adauga laptele si esenta de rom. Se amesteca bine pana devine o compozitie omogena, nu prea lipicioasa.
Dupa finalizarea realizarii compozitiei se trece la formarea bilutelor, astfel: se ia cate putin din compozitie, se pune o visina in mijloc si se roteste in palme pana se face o biluta.

La final se dau bilele prin nuca de cocos.


 Si o poza cu o sectiune...


 Este o reteta foarte simpla dar delicioasa!

5 comentarii:

  1. Vaaaaaaaaai, cred ca as manca betivane pana mi s-ar face rau! De unde sa mai luam visine din visinata? Si mama le facea tot in forma de braduti ... ah dulce copilarie! Imi ploua-n gura! Cred ca am sa incerc cu visine din compot :(
    Tatiana Geol!

    RăspundețiȘtergere
  2. incearca sa tii visinele in alcool cateva ore; nu am incercat dar e o idee

    RăspundețiȘtergere
  3. Dulcele copilariei mele. L-am facut de,Craciun anul,asta. Binenteles ca,ai mei copii nu au fost incantati. Generatia asta noua e ciudata, hahaha.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu am 17 ani si le fac cu multa bucurie sunt delicioase .

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia astept sa le fac, dupa care va voi impartasi ... succesul !!

    RăspundețiȘtergere