joi, 9 august 2012

Budinca de taitei cu alune


 

Cati dintre voi nu ati mancat in copilarie taitei cu lapte? Si cati dintre voi nu poftiti cand va ganditi la castronelul plin cu lapte cald, taitei si scortitoara pe deasupra? 

Si inca o intrebare: va aduceti aminte cand ati mancat ultima data asa ceva? Eu sincer nu.

Asa ca nu am putut rezista sa nu fac o reteta delicioasa gasita pe blogul Corinei. Eu am facut unele ajustari la cantitati si am inlocuit nucile cu alune. 

 Ingrediente:
-75 g taitei
-750 ml lapte
-2 oua
-4 linguri de zahar
-7 linguri alune nesarate maruntite
-2 lingurite scortisoara
-coaja rasa de la o portocala

 
Mod de preparare:
Se fierb taiteii in lapte.
Intre timp se separa galbenusurile de albusuri. Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana se obtine o spuma deschisa la culoare si care-si dubleaza volumul. Apoi se adauga alunele, scortisoara si coaja de portocala si se omogeneaza compozitia.
Albusurile se bat spuma tare.
Se scurg taiteii si se lasa sa se raceasca. Apoi se adauga taiteii peste amestecul de galbenusuri si la final se incorporeaza incet albusurile batute.
Compozitia se toarna intr-o tava rotunda de 26 cm unsa cu putin unt. Pe deasupra se presara alune maruntite si se da tava la cuptor in jur de 30 de minute.
Dupa preferinta se poate insiropa.
Budinca este ideala servita rece.


Si inca o feliuta pentru voi!


Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu