marți, 16 octombrie 2012

Chiftelute de dovlecei la cuptor



Ingrediente:
-3 dovlecei
-2 oua
-200 g cascaval
-250 g telemea de oaie
-3 catei usturoi
-pesmet
-faina
-marar
-sare,piper,boia dulce


Mod de preparare:
Se spala dovleceii, se curata de coaja si se da pe razatoare: jumatate pe partea mare si jumatate pe cea mica. Se sareaza dovleceii si se lasa 15 minute pana ce acestia vor elimina apa.
Intre timp se da pe razatoarea mica cascavalul si branza.
Se storc bine dovleceii si se amesteca intr-un bol impreuna cu branza, cascavalul, ouale, mararul tocat marunt si usturoiul pisat. 
Se condimenteaza cu sare, piper si boia de ardei dulce.(eu nu am mai adaugat sare deoarece telemeaua a fost foarte sarata)
Se amesteca toate ingredientele si se adauga 2-3 linguri de faina astfel incat sa obtinem un amestec omogen bine legat.


Se formeaza chiftelute care se dau prin pesmet si se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt.


Se coc in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 40 minute. 
Se pot servi ca atare sau cu mujdei, sos de rosii. Eu am facut tzatziki.


Sunt la fel de bune calde sau reci. Va recomand aceste chiftelute deoarece se prepara rapid si sunt mult mai sanatoase decat cele prajite, asta fara a afecta gustul final.


Sunt tare, tare gustoase! E posibil sa le mancati pe toate odata...


Pofta buna!


2 comentarii:

  1. Pentru ca se fac la cuptor, mai convins. Fac si eu. Multumesc, Cred ca merg si cu varza murata facute, nu ?

    RăspundețiȘtergere
  2. se poate si cu varza murata cu conditia sa storci bine zeama din varza; astept sa-mi zici cum au iesit

    RăspundețiȘtergere