sâmbătă, 11 august 2012

Placinta turceasca cu telemea si marar




Aceasta placinta este o "reinterpretare" a placintei turcesti cu branza si patrunjel cunoscuta sub numele de börek.
Reteta originala se face cu foi de placinta turcesti yufka: niste foi mari si rotunde.

Insa dat fiind faptul ca in Brasov nu exista magazine cu specific turcesc (sau cel putin eu nu stiu de existenta unora) eu am optat pentru niste foi de placinta clasice.

In plus am inlocuit patrunjelul cu mararul urmand sfatul Andreei. Sunt de acord cu ea ca telemeaua de oaie se potriveste mai bine cu mararul.

 

Ingrediente:

-un pachet foi de placinta
-400 ml lapte
-3 oua
-500 g branza (telemea de oaie)
-100 ml ulei
-o legatura de marar

 
Mod de preparare:
Intr-un castron se bat ouale. Apoi se adauga laptele si la final uleiul. 

Intr-un alt bol se sfarama branza cu ajutorul unei furculite si se adauga mararul tocat marunt.
Intr-o tava de aragaz se aseaza o foaie hartie de copt si apoi 3 foi de placinta. Peste acestea se toarna un polonic din amestecul de oua care se repartizeaza pe toata suprafata. Apoi se presara o parte din branza amestecata cu marar. Operatiunea de mai sus se continua pana la epuizarea foilor de placinta.

Ultima foaie se unge cu amestecul de oua si apoi se da la cuptor  pentru 40-50 minute la 180 grade.



 Pacat ca mirosul nu poate fi transmis!


Se poate servi calda dar si rece alaturi de un pahar cu iaurt.

Sa aveti pofta!

2 comentarii:

  1. Sa sti ca eu dupa miros am venit aici....
    Ti se topeste in gura .
    Intre foile de placinta nu ai pus unt topit sau ulei ?
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Sidy eu am lasat foile de placinta simple deoarece eram la dieta; probabil untul le-ar mai fi inmuiat si ar fi iesit placintuta mai pufoasa

    RăspundețiȘtergere