duminică, 31 martie 2013

Bilute/braduti cu visine din visinata si ciocolata




Una din primele retete publicate pe blog a fost aceea a bilutelor cu visine din visinata-betivane. Si cu toate ca fotografia este una de o calitate indoielnica, aceasta reteta se incapataneaza sa se mentina de mai bine de 6 luni in top 5 al celor mai populare retete.
Va marturisesc ca de vreo 2 luni mi-am tot propus sa refac reteta si sa postez o fotografie mai buna. Insa in ultimul moment m-am gandit ca daca tot am visine din visinata ar fi bine sa incerc o alta reteta si o alta modalitate de prezentare.
Asa ca m-am apucat de treaba. Mai jos vedeti ce am reusit sa fac.


Ingrediente:
-300 g biscuiti
-100 g nuci
-100 g ciocolata
-125 g unt
-100 g zahar pudra
-60 ml lapte
-esenta rom
-nuca de cocos

Mod de preparare:
Biscuitii se sfarama fin, ca pesmetul si se pun intr-un castron. Nucile se maruntesc si ele si se adauga la biscuiti impreuna cu zaharul pudra.


Intr-o craticioara se toarna laptele si se adauga untul si ciocolata. Se tin pe foc mic pana se topesc ciocolata si untul. Se ia craticioara de pe foc si se lasa sa se raceasca putin.

Se amesteca ingredientele solide cu cele lichide si se adauga esenta de rom dupa gust. Eu am turnat 6 lingurite de esenta de rom.
Se obtine o compozitie omogena, nu prea lipicioasa. Daca amestecul este prea moale se mai poate adauga biscuiti. In caz contrar se mai adauga lapte.

Dupa finalizarea realizarii compozitiei se trece la formarea bilutelor, astfel: se ia cate putin din compozitie, se pune o visina in mijloc si se roteste in palme pana se face o biluta.
La final se dau bilele prin nuca de cocos.
Desi nu am folosit reteta clasica, traditionala rezultatul a fost la inaltime. Vio a tras concluzia: "chiar bune au iesit". Si a urmat si explicatia "adica ma gandeam ca nu vor fi la fel de bune ca cele clasice".
Dar au fost, si eu m-am bucurat ca nu am dat gres...hi,hi.


Aceste bilute imi aduc aminte de copilarie. Erau un fel de oua cu surprize: mereu asteptam sa gasim visina si sa ne bucuram de gustul ei usor alcoolizat.


Din aceasta compozitie se pot face si braduti, fiind dupa parerea mea o modalitate de prezentare deosebita.
Pentru  aceasta aveti nevoie de un storcator de citrice. Se procedeaza astfel:
In interiorul storcatorului de citrice se presara nuca de cocos, se pune o lingurita de compozitie, se adauga o visina si se completeaza cu compozitie pana se acopera visina.


Si asa arata bradutul:


Si o poza cu sectiunea:


Pofta buna!

Un comentariu: