luni, 29 aprilie 2013

Ciocolata de casa bicolora


Daca v-as intreba cand ati mancat ultima data ciocolata de casa probabil cei mai multi dintre voi mi-ati raspunde ca nu ati mai mancat din copilarie. Sa ne intelegem: va intreb despre ciocolata facuta in casa, nu cea din cofetarii. Va spun din start ca gustul difera substantial, exista o diferenta colosala. Trebuie sa ma credeti mai ales ca acum o saptamana am facut ciocolata de casa.
Sincer de mult timp nasul meu mi-a tot zis sa fac. Insa de fiecare data primea acelasi raspuns: "Nici sa nu te gandesti! Ciocolata are o "tona" de calorii. E o bomba calorica".
Insa de curand a fost ziua lui si mi-am zis sa-i fac o surpriza.
Reteta de ciocolata de casa este de pe site-ul Bucatareselor vesele care si luna aceasta ne-au propus sa participam la un concurs:retetele noastre in varianta voastra.
Rezultatul a fost peste asteptari. Am fost tare incantati si nasii multumiti (am primit felicitari si stiu ca nu au fost doar de complezenta). Deci misiune indeplinita si bucatar fericit!

Ingrediente:
-150-175 ml apa
-500 g lapte praf
-350 g zahar
-200 g unt
-50 g cacao
-100 g nuci
-50 g merisoare
-esenta rom si vanilie

Mod de preparare:
Eu am ales sa fac o ciocolata bicolora asa ca am impartit cantitatile in doua si m-am apucat de treaba. 

Ciocolata alba de casa:
Intr-un bol se cerne 250 g lapte praf astfel incat in momentul in care il vom incorpora se va evita formarea de cocoloase. 
Se pun la fiert 75 ml apa si 175 g zahar si din momentul in care incepe sa fiarba se mai tine cam 4-5 minute pana face o spuma deasupra. 
Siropul format trebuie sa fie mai grosut. Acest lucru este foarte important deoarece daca siropul este mai subtire ciocolata va fi mai umeda, iar daca siropul este mai grosut ciocolata va fi mai densa.
Se ia cratita de pe foc si se adauga 100 g unt amestecand repede pana se topeste. Se adauga 2 linguri esenta de vanilie.
Se adauga laptele praf putin cate putin. In functie de laptele praf folosit e posibil sa fie nevoie de mai mult sau mai putin lapte praf. De exemplu eu am folosit lapte praf Raraul si am avut nevoie doar de 233 g lapte praf. Consistenta produsului final o stabiliti fiecare dupa preferinta. Eu nu am vrut sa fie foarte tare si nu am gresit.


La final se adauga merisoarele. Daca doriti puteti sa folositi alune, nuci, fistic.
Se tapeteaza o tava cu folie alimentara si se toarna ciocolata. Dimensiunea tavii o alegeti in functie de cat de groasa doriti sa fie ciocolata.
Eu am vrut sa ies un pic din tipare asa am ales niste boluri rotunde, niste forme de briose si niste hartiute pentru bomboane.


Ciocolata neagra de casa:
Intr-un bol se cerne 250 g lapte praf si 50 g cacao astfel incat in momentul in care le vom incorpora se va evita formarea de cocoloase.Va sfatuiesc sa folositi o cacao de calitate (de exemplu Dr. Oetker).
Si pentru ca aveam deja experienta cu ciocolata alba am facut un mic calcul (regula de trei simpla bineinteles...si nu calcule contabile cum ar fi unii tentati sa creada...) si am stabilit cantitatea de apa pentru ciocolata neagra.
Se pun la fiert 100 ml apa si 175 g zahar si din momentul in care incepe sa fiarba se mai tine cam 4-5 minute pana face o spuma deasupra. 
Siropul format trebuie sa fie mai grosut. Acest lucru este foarte important deoarece daca siropul este mai subtire ciocolata va fi mai umeda, iar daca siropul este mai grosut ciocolata va fi mai densa.
Se ia cratita de pe foc si se adauga 100 g unt amestecand repede pana se topeste. Se adauga 2 linguri esenta de rom.
Se adauga laptele praf putin cate putin. In functie de laptele praf folosit e posibil sa fie nevoie de mai mult sau mai putin lapte praf.


La final se adauga nuca prajita si maruntita in prealabil. Daca doriti puteti sa folositi alune sau fistic.
Se toarna si cel de-al doilea strat, de ciocolata neagra si se lasa la rece, nu in frigider. 


Delicioasa! Mi-a adus aminte de copilarie. Parca vad si acum tava verde a mamei plina cu ciocolata.
  

In fata unor astfel de bunatati dispare orice sentiment de vinovatie....caloriile nu mai conteaza....credeti-ma!


Si poza cu care particip la concurs.
 

Nu am uitat de voi, nicidecum! Va trimit cu toata dragostea o ciocolata de casa absolut minunata!



Pofta buna!













3 comentarii: