marți, 12 februarie 2013

Tort inima - red velvet


Pentru ca se apropie 14 Februarie- Valentine's Day nu am putut sa raman indiferenta si sa nu pregatesc ceva special pentru aceasta zi. 
In plus Isabela in colaborare cu cel mai bun site de condimente din Romania: PastaideVanilie.ro au lansat un concus cu deserturi pentru aceasta zi deosebita.
Eu am hotarat sa particip cu un tort facut parca special pentru a sarbatori iubirea: un tort rosu in forma de inima.

Ingrediente blat:
-270 g faina
- o lingura cacao neagra olandeza
-240 ml lapte batut
-2-5 linguri colorant rosu
-120 g unt
-300 g zahar
-2 oua
-o lingurita esenta vanilie
-o lingurita bicarbonat

-o lingura praf de copt
-1/2 lingurita sare
-o lingurita otet/zeama de lamaie

Ingrediente crema:
-250 g crema de branza
-250 g mascarpone
-120 g zahar pudra
-350 ml frisca
-o lingurita esenta de vanilie

Mod de preparare:
Blat:
Intr-un bol se amesteca faina cernuta, cacaoa, praful de copt si sarea (in reteta originala sunt prevazute 2 linguri de cacao dar m-am gandit ca va fi greu ca blatul sa aiba culoarea rosie cu atata cacao in el, mai ales daca este una de buna calitate; asa ca eu am pus doar o lingura iar data viitoare o sa pun o lingurita).


Intr-un alt bol se amesteca laptele batut cu colorantul. Mai intai puneti 2 linguri de colorant si in cazul in care mai trebuie mai adaugati. Eu am folosit vreo 6 linguri. 


Separat de aceste boluri se mixeaza untul timp de 2 minute, se adauga zaharul si se mai mixeaxa 2 minute. Apoi se adauga ouale pe rand mixandu-se bine dupa fiecare. La final se adauga esenta de vanilie si se amesteca bine.


Peste mixul de oua se adauga faina si laptele batut astfel: 1/3 faina, 1/2 iaurt, 1/3 faina, 1/2 iaurt si 1/3 faina. La final se adauga bicarbonatul stins cu otet sau zeama de lamaie.

Reteta originala presupune impartirea compozitiei si coacere ei in 4 tavi cu diametrul de 22-23 cm. Sau impartirea compozitiei in 2 tavi si taierea fiecarui blat in 2. Eu avand o tava de 26 cm mi-am propus sa tai blatul in 3. 

Asadar se tapeteaza o forma de copt de 26 cm astfel: fundul tavii cu hartie de copt udata si stoarsa bine iar marginile unse cu unt si faina.
Se toarna compozitia si se da tava la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 25-30 minute.
Se face rapid testul scobitorii: daca iese curata atunci blatul este copt. Se lasa blatul sa se raceasca in cuptorul inchis. 

Dupa ce s-a racit blatul se impacheteaza in folie alimentara si se introduce in congelator pentru minim 30 de minute. Acest lucru faciliteaza taierea blatului impiedicand faramitarea acestuia.
Sincer blatul nu mi-a crescut prea tare si am avut ceva emotii la taiere. (nu stiu daca am gresit cu ceva in privinta blatului; daca ma gandesc ca are doar 250 g faina si 2 oua tind sa cred ca pana la urma asa trebuia sa iasa).

Eu am dorit sa fac acest tort in forma de inimioara. Stiu ca exista forme speciale insa eu nu am asa ceva pentru ca in primul rand nu am spatiu pentru a depozita atatea tavi si tavute si in al doilea rand sunt rare situatiile cand fac un tort sau o prajitura in forma de inima. Asa ca am ales sa fac un sablon de hartie astfel:
1. Pe o coala A3 se traseaza conturul formei de copt
2. Se decupeaza forma de hartie 
3. Se indoaie foaia de hartie la jumatate si se traseaza in partea de sus si de jos 2 linii paralele (vezi poza); nu stiu sa va zic la ce unghiuri/distante se traseaza cele 2 linii); sfatul meu este sa le trasati la o distanta cat mai mica fata de extremitati
4. Se decupeaza forma de hartie dupa liniile trasate si daca mai este nevoie se taie inca jumatate de cm si tot asa pana se obtine o forma cat mai frumoasa



Se suprapune forma de hartie peste blat si se taie cu un cutit foarte ascutit.


Crema:
Intr-un bol se mixeaza crema de branza, mascarpone si zaharul pudra pana se obtine o crema fina.
Separat se bate frisca si se incorporeaza in crema de branza cu ajutorul unei spatule cu miscari usoare de sus in jos. La final se adauga esenta de vanilie si se amesteca bime.
Se da crema la frigider pentru minim 30 de minute.

Ansamblare tort:
Se taie blatul in trei parti.
Blatul este destul de umed asa ca nu necesita insiropare.
Se pune prima foaie de blat si se adauga o treime din crema.
Se adauga a doua foaie si se toarna o alta treime de crema. La final se adauga ultima foaie de blat si se imbraca tortul cu ultima treime de crema ramasa.
Lateralele tortului se imbraca cu blat faramitat (din resturile obtinute dupa taiere).
Se orneaza dupa preferinte.

Eu am facut cateva inimioare si 2 fluturasi...


Un tort absolut delicios! Inainte sa fac acest tort eram un pic neincrezatoare in privinta cremei dar va spun ca m-am inselat amarnic. Trioul mascarpone, frisca si crema de branza este minunat.

Desi eu insiropez fiecare tort (pentru ca Vio nu concepe altfel) de data aceasta am facut o exceptie. Chiar nu a fost nevoie.


 Si o feliuta pentru toti cei indragostiti...si nu numai!


Pofta buna!

Sursa retetei:  forum culinar.ro

Un comentariu: