marți, 5 februarie 2013

Straturi de cartofi cu branza la cuptor



De multe ori s-a intamplat sa am in frigider diverse resturi de alimente pe care le consideram nefolositoare si care in cele din urma ajungeau in cosul de gunoi. 
Insa cu timpul am inteles ca nimic nu trebuie risipit, ca toate alimente sunt utile atunci cand stii cum sa le folosesti.
Asa s-a intamplat si zilele trecute cand aveam in frigider niste resturi de telemea de oaie, vaca si cascaval afumat. Am mai avut nevoie de niste cartofi, smantana, o legatura de marar si gata...am obtinut un preparat foarte gustos.
Sincer prima intentie a fost sa-l numesc musaca de cartofi cu branza, insa musacaua presupune straturi de carne tocata. Iar cum reteta mea nu avea niciun pic de carne am hotarat sa-i spun simplu: straturi de cartofi cu branza la cuptor.

Ingrediente:
-7 cartofi medii
-200 g telemea de oaie
-200 g telemea telemea de vaca
-100 g cascaval afumat
-200 g smantana
-marar
-ulei
-sare, piper


Mod de preparare:
Se curata cartofii si se taie rotund pe lungime in felii groase de 1,5 cm. Se prajesc usor pe ambele parti si se scot pe un servetel de hartie pentru a absorbi excesul de ulei. 


Se unge cu unt un vas termorezistent si se aseaza primul rand de cartofi. Spatiile libere dintre cartofi se umplu cu bucatele mici (eu le-am lasat libere caci nu am prajit suficienti cartofi si nu am mai avut rabdare sa mai astept pana se mai prajesc altii). 
Se condimenteaza cartofii cu sare si piper in functie de gust si de cat sarata este branza. Telemeaua de oaie se da pe razatoarea mica si se presara peste cartofi. Se adauga si jumatate din mararul tocat marunt.


Se mai aseaza un rand de cartofi, peste care imprastiem telemeaua de vaca data tot pe razatoarea mica. Apoi se adauga si cealalta jumatate de marar tocat marunt.
La final se pune ultimul strat de cartofi care se acopera cu smantana. 


Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru 30-40 de minute. Se scoate vasul din cuptor si se acopera cartofii cu un strat de cascaval afumat dat pe razatoarea mica. Se mai lasa 10 minute in cuptor pana capata o culoare aurie.

Si iata rezultatul:


Simplu si delicios!

Se lasa un pic sa se raceasca si se pot servi simpli sau cu o salata de muraturi asortate.


Foarte, foarte buni!
Puteti sa-i luati intr-o caserola la servici. Ii incalziti la microunde si va bucurati de un pranz savuros.

Si o bucatica in prim-plan, doar pentru voi!


Pofta buna!

4 comentarii: