joi, 22 noiembrie 2012

Rasturnica cu visine



La inceputul acestei luni am primit o invitatie de a participa la un corcurs organizat de Cristina's world si eLady.ro. Conditia este de a alege o reteta de pe blogul Cristinei si de a o incerca in bucataria proprie. Pentru ca am gasit multe retete interesante, mi-a fost destul de greu sa aleg. Totusi preferata mea a fost Rasturnica cu visine.

Ingrediente:
-400 g visine
-4 oua
-10 linguri zahar
-sare
-9 linguri de faina
-un plic praf de copt
-2 linguri de ulei
-unt pentru uns tava

Mod de preparare:
Eu am adaptat cantitatile ingredientelor in functie de visinele avute. 
Pentru ca nu am avut visine congelate am apelat la compoturile din casa. Am avut un borcan mic de visine si doua borcane mari de cirese.
Se scot samburii din visine. Apoi se unge o tava de 22x29 cm cu unt, se tapeteaza cu 4 linguri de zahar si se repartizeaza visinele pe toata suprafata tavii.


Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 10 minute.
In acest timp se separa albusurile de galbenusuri.
Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga 3 linguri de zahar si se bate pana spuma devine lucioasa.


Galbenusurile se mixeaza cu 3 linguri de zahar pana zaharul este complet dizolvat si se obtine o crema deschisa la culoare.
Se toarna galbenusurile in fir subtire peste albusuri amestecand usor cu o spatula de jos in sus. Se adauga si uleiul.
Se amesteca faina cu praful de copt si se adauga in ploaie amestecand in continuare usor de jos in sus.


Se toarna acest amestec peste visinile fierbinti si se reintroduce tava in cuptor pentru inca 40-45 minute.


Se scoate tava din cuptor, se desprind marginile prajiturii lipite de tava cu ajutorul unui cutit si se rastoarna imediat pe o tava.
Astfel siropul de la fructe va intra in aluatul prajiturii. 


Este o prajitura cu fructe tare gustoasa: blatul a iesit pufos iar visinile impreuna cu siropul lor au format o crusta asemeni unui gem mai zemos.


Si o poza cu initialele blogului Cristina's World. Am vrut astfel sa dovedesc ca am facut acest desert special pentru a accepta invitatia Cristinei de a participa la concurs. Ma bucur ca am facut-o caci rezultatul a fost unul tare delicios.


Stiu ca v-am facut pofta! Asa ca va trimit si voua niste bucatele bune,bune!


Pofta buna!

5 comentarii:

  1. Vai, cat de frumoasa ti-a iesit! Bravo!
    Multumesc pentru participare! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu iti multumesc pentru reteta si pentru invitatie; Multa spor si pe viitor!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna si aromata;azi am facut si eu asa ceva;succes la provocare!!

    RăspundețiȘtergere
  4. E foarte reusita prajitura, iar combinatia imi place mult!

    RăspundețiȘtergere
  5. O prajitura pe care si eu am facut-o de multe ori! Merita, pentru ca e foarte buna! Anca, din Iasi

    RăspundețiȘtergere