luni, 19 noiembrie 2012

Cheesecake After Eight


Daca doriti sa faceti un desert rapid, o alternativa facila a unui tort si sa aveti un succes garantat va recomand sa preparati un cheesecake.
Din aproape toate dulciurile pe care le-am facut am dat macar o felie celor din jurul meu: prieteni, colegi, nasi. Si mereu cheesecake-urile au primit acelasi calificativ: foarte bun.
In plus este un desert care poate fi dat si copiilor si nu presupune coacere.

Ingrediente pentru blat:
 -300 g biscuiti (de preferat biscuiti cu fibre)
-130 g unt

Ingrediente pentru crema:
-450 g branza de vaci
-200 g crema de branza
-250 g frisca
-10 g gelatina

-12 linguri sirop de menta
-un plic zahar vanilat
-6 linguri de zahar
-o lingura cacao
-200 g ciocolata

Din pacate ultimele 3 ingrediente lipsesc din poza dar va asigur ca le-am folosit.


Mod de preparare:
Biscuitii se sfarama cat mai fin (la robot sau se pun intr-o punga si se piseaza cu o sticla), se pun intr-un castron si se adauga o lingura de cacao. Se topeste untul, se toarna peste biscuiti, si se amesteca bine. Apoi se aseaza in forma de tort (cu diametrul de 26 cm) tapetata cu hartie de copt si se preseaza bine.
Se introduce forma cu blatul de biscuiti in frigider pana se prepara crema.

Branza de vaci se amesteca cu crema de branza, zaharul si zaharul vanilat pana se omogenizeaza foarte bine. 
Se adauga apoi 12 linguri sirop de menta. Pentru un gust mai intens de menta puteti sa mariti cantitatea de sirop, dar suplimentati si cantitatea de gelatina. 


Se pune gelatina la inmuiat in 100 ml apa rece pentru 10 minute. Dupa ce s-a hidratat se topeste la bain marie si se lasa sa se raceasca (aveti grija sa nu fiarba caci altfel isi va pierde proprietatile).
Intr-un vas se bate frisca si se incorporeaza usor in crema de branza cu ajutorul unei spatule amestecand usor de jos in sus.
La final se adauga gelatina.


Se omogenizeaza bine, se adauga bucatele de ciocolata si se toarna peste blatul de biscuiti.


Se introduce tava in frigider pentru minim 3-4 ore.
Se orneaza dupa preferinte. Eu am topit ciocolata si am ornat "haotic". Recunosc nu prea am avut inspiratie...


Dar gustul a fost la inaltime. Un lucru e clar: Cheesecake-urile sunt in topul preferintelor noastre.
L-am mancat cu multa, multa placere!


Si o felie de cheesecake pentru toti cei 400 de membrii ai blogului Dulciuri si nu numai!
Va multumesc din suflet ca sunteti alaturi de mine si sper sa o faceti in continuare.


Pofta buna!




4 comentarii:

  1. Arata super ! Parca este inghetata in poza :P, prajiturile cu branza sunt preferatele mele.

    RăspundețiȘtergere
  2. aspectul ca aspectul...dar gustul...mmm

    RăspundețiȘtergere
  3. wow, grozav, delicios!! CU cheesecake-ul m-ai cucerit, imi place tare mult, in orice combinatie...e irezistibil!

    RăspundețiȘtergere