vineri, 9 noiembrie 2012

Langosi, scovergi sau foi dospite


Nu conteaza daca le zicem langosi, scovergi sau foi dospite. Tot ceea ce conteaza este ca sunt ai naibii de buni si mai ales foarte simplu de facut. Va rog sa ma credeti mai ales ca aceasta a fost prima mea incercare si nu o regret deloc.

Ingrediente:
-500 g faina
-350 ml apa calduta
-1 plic drojdie uscata
-1 lingura sare
-smantana
-cascaval

Mod de preparare:
Intr-un bol se pune faina cernuta in prealabil si sarea. In mijlocul gramezii de faina se face o gropita in care se toarna drojdia uscata. Se adauga apa calduta (nu fierbinte caci distruge proprietatile drojdiei) cate un pic si se incorporeaza cu restul de faina.


Se framanta aluatul moale si lipicios pentru aproximativ 10 minute. 
Se acopera bolul cu un prosop de bucatarie si se lasa la dospit intr-un loc calduros pentru o ora si jumatate.



Dupa ce aluatul este dospit se rup 8/10 bile de aluat care se presara cu faina.
Pe suprafata de lucru se toarna ulei si fiecare bila se intinde cu ajutorul degetelor.




 Se prajesc pe foc mediu in ulei incins.



Au iesit niste langosi rumeni si frumoasi!


Se pot servi si reci dar sunt mai gustosi calzi cu smantana si cascaval.



Si un langos pentru voi cu mare drag!


Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Draga mea Alina maine e duminica iar eu am sa fac o prtie de langosi dinacestia pentru sotul meu,va i o surpriza mereu cumparam din oras acum ca ai venit cu reteta o voi pune si in aplicare ,multumesc mult de tot,si am sa-ti spun daca mi-au iesit asa ca ai tai de buni si frumosi ,te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. foaaarte frumos langosul si foarte bun mmmmm

    RăspundețiȘtergere