vineri, 28 decembrie 2012

Tort cu ciocolata alba si crema de portocale

 
Anul acesta ne-am petrecut Sfanta Sarbatoare a Nasterii Domnului la Braila alaturi de parinti si socrii. Si pentru ca am vrut sa le fac o surpriza dulce m-am apucat de treaba. Acasa la Brasov am pregatit blaturile iar la parintii mei acasa am facut cremele si restul "operatiunilor".
Primul tort a fost cel pe care vi-l prezint acum cel cu ciocolata alba si crema de portocale. Dupa parerea parintilor dar si a socrilor (binenteles ca le-am dus si lor o bucatica de tort) pot spune ca a fost o alegere inspirata ambele familii fiind incantate de rezultat.

Ingrediente:
Blat:
-8 oua
-8 linguri faina
-10 linguri zahar
-3 linguri cacao
-2 linguri apa rece
-1 lingura ulei
- un plic praf de copt
 
Crema ganache de ciocolata alba:
-300 g ciocolata alba
-200 ml frisca lichida
-4 g gelatina

Crema de portocale:
-2 oua
-150 g zahar
-2 linguri mari de amidon
-250 ml suc de portocale proaspat stors
-120 g unt 

Sirop:
-150 ml suc de portocale proaspat stors
-100 ml apa
-4-5 linguri zahar


Mod de preparare: 
Blat:
Blatul folosit este acelasi ca si in cazul Tortului cu cirese si mascarpone. Asa ca am copiat pozele de acolo mai putin pe cea cu blatul copt frumusel.
Prin urmare: se separa galbenusurile de albusuri.
Se bat albusurile spuma cu un praf de sare. 
Se adauga o lingura de zahar si se bate spuma pana ce se topeste zaharul si mai apoi se adauga urmatoarea lingura de zahar. Peste spuma obtinuta se adauga cate un galbenus si se bate bine dupa fiecare. Se adauga uleiul si apa rece.
In final se obtine o spuma deschisa la culoare cu un volum triplat.


Se amesteca faina, praful de copt si cacaoa si se cerne peste spuma de oua. Se incorporeaza cu miscari usoare de sus in jos astfel incat sa nu iasa aerul.
Se tapeteaza o forma de copt de 26 cm astfel: fundul tavii cu hartie de copt udata si stoarsa bine iar marginile unse cu unt si faina (eu nu am avut unt asa ca am folosit ulei).
Se toarna compozitia si se da tava la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 25-30 minute.
Se face rapid testul scobitorii: daca iese curata atunci blatul este copt. Se lasa blatul sa se raceasca in cuptorul inchis.



Crema ganache de ciocolata alba: 
Gelatina se inmoaie in 40 ml apa rece timp de 10 minute.
Intre timp se toarna frisca lichida intr-o craticioara si se adauga ciocolata rupta in bucatele mici. 
Se amesteca bine si se lasa pe foc pana se topeste complet ciocolata insa trebuie avut grija ca amestecul sa nu fiarba .
Se ia craticioara de pe foc si se adauga gelatina. Daca amestecul fierbe gelatina isi va pierde proprietatile. Se amesteca bine pana ce gelatina este dizolvata complet.
Se lasa sa se raceasca si apoi se da la frigider pentru minim 5-6 ore.
Se scoate ganacheul de la frigider si se mixeaza pana se obtine o crema groasa dar spumoasa. Daca vi se pare ca este prea tare crema mai puteti adauga cateva linguri de frisca gata batuta.

 

Crema de portocale:
Se storc aproximativ 1 kg de portocale.
Intr-o craticioara se bat ouale cu zaharul.
Separat se amesteca amidonul cu 2-3 linguri de suc de portocale si se adauga peste mixul de oua cu zahar.
Se adauga restul de suc, se pune cratita pe foc mic si se amesteca incontinuu timp de aproximativ 10 minute pana se ingroasa crema.
Se ia cratita de pe foc, se lasa sa se raceasca un pic si se adauga untul.
Se lasa sa se raceasca si apoi se da la frigider pentru minim 2-3 ore.
Pozele au fost facute seara, asa ca nu sunt clare, lumina becului modificand culoarea naturala.
Sirop:
Se pun pe foc intr-o craticioara apa, zaharul si sucul de portocale si se lasa sa fiarba pana ce zaharul este dizolvat complet.
Se lasa siropul sa se raceasca.

Ansamblare tort:
Se taie blatul de tort in 3 parti.
Se pune prima foaie de blat, se insiropeaza si se adauga ganache-ul de ciocolata.
Se adauga a doua foaie, se insiropeaza si se toarna crema de portocale. La final se adauga ultima foaie de blat si se insiropeaza.
Se imbraca tortul in frisca si se orneaza dupa inspiratie.

Si asa arata tortul meu:

Un tort tare bun si apreciat atat de parinti cat si de socrii. Eu zic ca a rezultat un echilibru intre dulcele ganacheului de ciocolata si gustul usor acrisor al cremei de portocale.

Si o feliuta in special pentru mami meu care m-a ajutat mult  (mami vreau o cratita mica, da-mi telul, da-mi spatula, mami spala aia, cealalta ...)


Pofta buna!

Un comentariu:

  1. pare interesant ,bine prezentat ....O sa incerc unele retete si ...sa vad ce va iesi !

    RăspundețiȘtergere