joi, 13 decembrie 2012

Biscuitii lui Mos Craciun

 

Pentru ca se apropie sarbatorile va propun o reteta usoara de biscuiti pentru Craciun. Este un desert simplu pe care puteti sa-l faceti alaturi de cei mici. Vor fi incantati sa decupeze biscuiti cu forme hazlii pe care apoi sa-i manance alaturi de un pahar cu lapte.

Ingrediente:
-450 g faina
-200 g unt
-170 g zahar
-2 galbenusuri
-coaja portocala
-cacao
-esenta de vanilie


Mod de preparare:
Intr-un bol se omogenizeaza untul. Apoi se adauga zaharul si se amesteca putin (eu nu am folosit mixerul, nu am facut o spuma).
Se adauga galbenusurile, coaja de portocale, esenta de vanilie si faina.


Eu am dorit sa fac si niste biscuiti cu cacao asa ca am impartit amestecul in doua. Jumatate din el se amesteca cu 250 g faina iar cealalta jumatate cu 200 g faina si 30 g cacao. Cantitatea de faina se ajusteaza in functie de marimea oualor. Trebuie sa obtinem un aluat nelipicios. Se framanta cu mana.
Din aluat se formeaza o bila care se impacheteaza in folie alimentara si se da la frigider pentru aproximativ o ora (minim 40 de minute).


Se scoate aluatul din frigider, se intinde o foaie nu foarte groasa si se decupeaza diferite forme.
Se tapeteaza o tava cu hartie de copt, se aseaza biscuitii si se coc in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 8 minute.


Dupa ce s-au racit se pudreaza cu zahar farin. Se pot orna cu creioane de la Dr. Oetker, sau folosind diferiti coloranti alimentari.
Eu i-am daruit fetitei nasilor ca si cadou de la Mos Nicolae; prin urmare am dorit sa fie cat mai simpli, naturali.


Mi-au placut tare mult, au iesit aromati, parfumati. Ii puteti servi ca desert alaturi de o cafea. 
 

 Ii puteti ambala frumos si apoi sa-i faceti cadou sau sa-i strecurati sub bradutul de Craciun.

 

Pofta buna!








2 comentarii:

  1. Sunt tare frumosi, Mosul va fi fericit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da va fi fericit si ii va creste burta si mai mare caci sigur nu se va putea opri din rontait; eu asa am patit...

    RăspundețiȘtergere