miercuri, 9 ianuarie 2013

Branzoaice



In ultima perioada am constatat ca niciun tort, nicio prajitura, niciun preparat sofisticat al zilelelor noastre nu se compara cu ceea ce ne facea bunica sau mama in copilarie. Si inca un lucru: desi mereu am avut impresia ca tot ce era bun era si greu de facut, am inteles ca de fapt nu e chiar asa.
De multe ori cand ma duceam la parinti acasa, in Braila o rugam pe mama sa-mi faca ceva ce binenteles eu aveam teama sa incerc sa prepar: branzoaice.
Insa nevoia te obliga, nevoia si pofta, caci nicaieri nu poti gasi asa ceva.
Asa ca zilele trecute am luat "taurul de coarne". Si am iesit invingatoare! Am facut niste branzoaice foarte, foarte bune. Si nu numai eu am zis asta: sotul si nasii au fost incantati. 
Poate ca unele dintre voi veti considera ca sunt banale dar sunt convinsa ca sunt multe care au impresia ca e SF sa faci asa ceva.
Asa ca va sfatuiesc sa aveti curaj.


Ingrediente:
-600 g faina
-330 ml apa calduta
-25 g drojdie proaspata
-250 g telemea de oaie
-2 oua
-1 lingura zahar
-1 lingurita sare

Mod de preparare:

Intr-un pahar se amesteca drojdia cu o lingura de apa calduta. Se adauga o lingura de zahar si una de faina si se lasa la fermentat pentru minim 10 minute. Este de preferat sa se lase paharul langa o sursa de caldura. Eu am folosit drojdie Budafok. Mama mi-a recomandat-o si am fost foarte multumita.

Odata cu trecerea timpului veti observa ca drojdia isi va mari volumul si la suprafata vor aparea mici bule de aer.

Intr-un bol se pune faina cernuta in prealabil si sarea. In mijlocul gramezii de faina se face o gropita in care se toarna drojdia dospita si apoi apa.
Se amesteca bine formandu-se un aluat. Daca aluatul este prea lipicios se mai adauga faina, iar daca este prea tare se mai adauga apa.
Se acopera bolul cu un prosop de bucatarie si se lasa la dospit intr-un loc calduros pentru aproximativ 40 de minute. Eu am mai avut ceva treaba asa ca l-am lasat o ora.


Intre timp se pregarteste umplutura. Simplu de tot: se rade branza si se amesteca cu 2 oua. Eu am vrut niste branzoaice sarate motiv pentru care am folosit telemea de oaie.
Daca va doriti niste branzoaice dulci, aromate folositi branza de vaci, zahar dupa gust, un pliculet zahar vanilat, oua si coaja de lamaie/portocala.

Dupa ce a crescut aluatul se tapeteaza masa de lucru cu faina, se rupe cate o bucata, se formeaza o bila care se intinde cu sucitorul dandu-i o forma rotunda.
Se pune cate o lingura de umplutura pe jumatate din foaia intinsa, se acopera cu cealalta jumatate si se preseaza marginile cu ajutorul unei furculite. Se inteapa cu furculita din loc in loc. Eu am obtinut 12 bucati. Cantitatea variaza in functie de marime.


Intr-o tigaie adanca se incinge o cantitate mai mare de ulei si se prajesc branzoaicele pe ambele parti la foc mediu.


Abia am asteptat sa scot prima branzoaica. Va spun sincer ca-mi ploua in gura...


Crocante, sarate si numai bune alaturi de un castronel cu iaurt.


In seara in care le-am facut ne-au vizitat nasii. Branzoaicele au facut "senzatie". Le-am mancat pe toate. 

Si o poza cu o sectiune sa vedeti cum erau in interior.


 Sa aveti pofta!





Un comentariu:

  1. Mda...pai ce sa mai zic Alina ,daca tie iti ploua in gura te-ai gandit la noi cele care ne uitam la retetele si pozele tale cum ne simtim ??:))marti le fac, oricum am luat in greutate de cand am inceput cu retetele tale,asa ca un kg in plus nu mai conteaza

    RăspundețiȘtergere